Onze werkwijze bij een indicatiestelling
Milano’s care snapt dat het aanvragen van een indicatie een ontzettende uitdaging kan zijn. Want wat wordt er van u verwacht en hoe werkt het allemaal? Wij creëren daarin voor u rust, regelmaat en duidelijkheid. Wij zetten de stappen kort voor u op een rijtje.
- U doet een aanvraag bij Milano’s care en levert mij de medische documenten aan. Ik ontvang van u enige dagen voor het huisbezoek een recente episodelijst, medicatie-overzicht, verslag van fysiotherapeut en verslag van uw ergotherapeut (zelfredzaamheidsonderzoek). Let op: uw documenten mogen niet ouder zijn dan drie maanden.
- Ik beoordeel uw aanvraag, plan een afspraak in, en kijk samen met u welke zorg en hulpmiddelen u nodigt heeft. Vervolgens kijk ik naar welke indicatiestelling bij u past.
- Tijdens het huisbezoek bespreken we uw ziekteproces, beperkingen, uw zelfredzaamheid, de mogelijkheden tot het bevorderen van uw zelfredzaamheid en uw eigen zorgsituatie en welke problemen u of uw gezin daarin dagelijkse ervaren. Waar ligt uw zorgbehoefte in de persoonlijke verzorging? Welke verpleegkundige handelingen worden er verricht en welke verpleegkundige zorg heeft u nodig?
- Naar aanleiding van het huisbezoek en de informatie die ik van u heb ontvangen, stel ik vanuit mijn deskundigheid vast wat voor zorg u nodig heeft en hoeveel zorg u mogelijk vergoed gaat krijgen. Zodat u passende zorg op maat en naar behoefte krijgt. U krijgt tien werkdagen na het huisbezoek een aanleiding, zorgplan en deel 1 van het pgb-machtigingsformulier van uw verzekeraar.
- Zelf vult u deel 2 in van het machtigingsformulier. Vervolgens dient u de aanvraag in bij uw zorgverzekeraar.
- Is de aanvraag gedaan? Dan kunt u bij mij terecht voor nazorg. Denk aan het contact leggen met overige disciplines zoals de huisarts, fysiotherapeut, ergotherapeut en zorgverzekeraars. Bij goedkeuring van uw indicatie bent u klaar om uw zorg in te kopen.