Artikel 1 Definities

  1. Algemene Voorwaarden: de door Milano’s Care gebruikte onderhavige algemene voorwaarden.
  2. Diensten: de door Milano’s Care of door haar ingehuurde derden geleverde diensten op basis van de Overeenkomst
  3. Milano’s Care: mevrouw I.D.M. Milano, h.o.d.n. Milano’s Care, gevestigd te Box C1217, Keurenplein 41, 1069CD Amsterdam.
  4. Opdrachtgever: degene, natuurlijk of rechtspersoon, die opdracht aan Milano’s Care geeft voor het verrichten van Diensten.
  5. Overeenkomst: De tussen Milano’s Care en Opdrachtgever gesloten overeenkomst.
  6. Partijen: Opdrachtgever en Milano’s Care gezamenlijk.
  7. Zorgaanvrager: natuurlijk persoon die een Overeenkomst tot het verrichten van zorg aangaat met Milano’s Care.

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op – en maken onlosmakelijk deel uit van – iedere aanbieding en iedere overeenkomst die betrekking heeft op door Milano’s Care te leveren diensten van welke aard dan ook, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing gedurende het verlenen van de Diensten en op alle (nadere) overeenkomsten die de Opdrachtgever sluit met Milano’s Care.
  3. Deze algemene voorwaarden zijn tevens raadpleegbaar (en op te slaan) via de website van Milano’s Care en zijn te downloaden via de website van Milano’s Care.
  4. Kennelijke verschrijvingen of vergissingen in de aanbiedingen van Milano’s Care ontheffen haar van de nakomingplicht en/of eventuele verplichtingen tot schadevergoeding daaruit voortvloeiend, ook na de totstandkoming van de Overeenkomst.
  5. De algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing indien Milano’s Care bij het verlenen van Diensten een derde inschakelt.
  6. Algemene voorwaarden van Opdrachtgever zijn uitdrukkelijk niet van toepassing en worden van de hand gewezen door Milano’s Care, tenzij Partijen anders schriftelijk overeenkomst.
  7. Eventuele wijzigingen van de Algemene voorwaarden kan Milano’s Care te allen tijde doorvoeren. Milano’s Care brengt Opdrachtgever hiervan tijdig op de hoogte.
  8. Indien blijkt dat een bepaling uit de Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd kan worden dan blijft de geldigheid van de overige bepalingen gehandhaafd. Partijen gaan dan in overleg om een bepaling overeen te komen die zo dicht mogelijk de nietige of vernietigde bepaling benadert.

Artikel 3. Overeenkomst en totstandkoming

  1. Aanbiedingen en offertes van Milano’s Care zijn geheel vrijblijvend. Een door de Opdrachtgever aanvaarde aanbieding kan door Milano’s Care binnen vijf werkdagen na aanvaarding kosteloos worden herroepen.
  2. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Zorgaanvrager contact heeft gezocht met Milano’s Care en Milano’s Care de benodigde documenten voor de pgb-aanvraag heeft ontvangen en Partijen een opdrachtbevestiging hebben ondertekend.
  3. Een opdracht door de Opdrachtgever waaraan geen aanbieding vooraf is gegaan, wordt pas gegeven nadat Milano’s Care deze schriftelijk heeft aanvaard.
  4. Het individuele zorgplan van Zorgaanvrager maakt altijd onderdeel uit van de Overeenkomst. Indien Partijen geen overeenstemming bereiken over het zorgplan dan komt geen Overeenkomst tot stand.
  5. Bij wijzigingen van de Overeenkomst treden Partijen in contact met elkaar en komen Partijen eventueel samen tot een nieuwe Overeenkomst. Deze Overeenkomst moet door beide Partijen schriftelijk zijn ondertekend.

Artikel 4. Werkwijze aannemen opdracht levering van Diensten Zorgaanvrager.

  1. Zorgaanvrager ontvangt van Milano’s Care een bevestiging dat de documenten van de pgb-aanvraag zijn ontvangen.
  2. Na de bevestiging plant Milano’s Care een huisbezoek bij de Zorgaanvrager in. Tijdens dit huisbezoek komen Partijen overeen wat de behoeftes van de Zorgaanvrager zijn.
  3. Partijen stellen een zorgplan op en deze wordt in de opdrachtbevestiging vermeld.

Artikel 5. Verplichtingen Zorgaanvrager en rechten Milano’s Care

    1. Op het moment dat de Overeenkomst tot stand komt, dient Zorgaanvrager in het bezit te zijn van een geldige indicatie en toekenningsbeschikking pgb budget.
    2. Zorgaanvrager is verantwoordelijk voor het tijdig vernieuwen van de toekenningsbeschikking.
    3. Partijen houden nauw contact omtrent de indicatie. Deze kan veranderen als de zorgvraag verandert. Dit kan tot een aanpassing van de Overeenkomst leiden.
    4. Zorgaanvrager is verantwoordelijk om alle gegevens en schriftelijk stukken waarom Milano’s Care verzoekt ter beschikking te stellen.
    5. Milano’s Care is bevoegd om met schriftelijke toestemming van de Zorgaanvrager gegevens op te vragen bij derden.
    6. Zorgaanvrager is verplicht Milano’s Care per omgaande op de hoogte te stellen in het geval er feiten en omstandigheden voordoen die van invloed zijn op de Diensten.
    7. Zorgaanvrager geeft bij aangaan van de Overeenkomst bij Milano’s Care aan wie als contactpersoon fungeert indien Zorgaanvrager niet meer in staat is zijn belangen goed te behartigen. Een eventuele machtiging daartoe wordt overlegt de Zorgaanvrager aan Milano’s Care.
    8. Zorgaanvrager is in ieder geval verplicht de volgende informatie per omgaande aan Milano’s Care kenbaar te maken:- Alle informatie die van belang is voor het leveren van de Diensten;
      – De gegevens van de andere zorgaanbieder indien daarvan sprake is;
      – Schade die door Milano’s Care is veroorzaakt;
      – Fouten in de door Zorgaanvrager aangeleverde documenten;
      – Uitvoeringsverzoek van medisch specialist indien voorhanden;
    9. Zorgaanvrager heeft de verplichting om binnen één (1) maand na het huisbezoek alle documenten die van belang zijn bij de verzekeraar aan te leveren. Wijzigingen kunnen nadat de documenten door de verzekeraar zijn ontvangen, niet meer worden meegenomen.
    10. Zorgaanvrager is verplicht om volledig mee te werken om tot een juiste indicatie te komen.
    11. Zorgaanvrager dient zorg waarvoor eerder al een vergoeding (ook in natura) is verkregen zelf te beëindigen. Hiervoor is Milano’s Care niet aansprakelijk.
    12. Milano’s Care kan niet aansprakelijk worden gehouden voor fouten die gemaakt zijn door Zorgaanvrager ingekochte zorg.
    13. Indien Zorgaanvrager zich niet houdt aan de regels van de zorgverzekering en deze het pgb-budget geheel of gedeeltelijk terugvordert dan vrijwaart Zorgaanvrager Milano’s Care voor alle schade die deze hierdoor lijdt.
    14. Zorgaanvrager is verplicht om een herindicatie of verlenging van de pgb uiterlijk drie (3) maanden voordat de beschikking van de zorgverzekeraar verloopt schriftelijk aan Milano’s Care te communiceren. Milano’s Care zal alsdan een huisbezoek inplannen.
    15. Zorgaanvrager is verplicht om de inzet van de zorg te starten nadat de zorgverzekeraar de pgb-aanvraag positief heeft beoordeeld.
    16. Op het moment dat Zorgaanvrager geen recht meer heeft op een pgb-budget dan is deze verplicht dit kenbaar te maken bij Milano’s Care en zelf ervoor te zorgen dat het pgb-budget wordt ingetrokken.
    17. Milano’s Care is te allen tijde gerechtigd de indicatie en het zorgplan te wijzigen indien Partijen dit overeenkomen of dit op grond van geldende wet- en regelgeving noodzakelijk is. Milano’s Care treedt hierover in contact met Zorgaanvrager.

Artikel 6. Zorgplan en uitvoering Diensten

  1. Partijen nemen in het zorgplan op wat de behoeftes zijn van de Zorgaanvrager en vermelden de afspraken over de uitvoering.
  2. Binnen twee (2) weken na het huisbezoek ex artikel 4 lid 2 Algemene voorwaarden wordt het zorgplan opgesteld. Dit zorgplan wordt door Partijen ondertekend.
  3. Het zorgplan wordt periodiek geëvalueerd. Tijdens de evaluatie bespreekt Milano’s Care het zorgplan, hoe één en ander loopt en welke aanpassingen noodzakelijk zijn.
  4. Indien Milano’s Care van mening is dat de Diensten op een andere plaats dan in het zorgplan is aangegeven, moeten plaatsvinden, dan treedt zij hierover in contact met de Zorgaanvrager.

Artikel 7. Verplichtingen Opdrachtgever

  1. Milano’s Care is niet aansprakelijk voor de juistheid, volledigheid of betrouwbaarheid van de door Opdrachtgever verstrekte documenten en/of gegevens. Eventuele schade die ontstaat doordat Milano’s Care uit is gegaan van de verstrekte documenten en/of gegevens komt voor rekening en risico van Opdrachtgever
  2. Opdrachtgever is aansprakelijk voor de schade die derden lijden door toerekenbaarheid aan Opdrachtgever en Opdrachtgever vrijwaart Milano’s Care in dat geval voor eventuele aanspraken van deze derden.
  3. Opdrachtgever onthoudt zich van enig gedrag dat schade toebrengt aan Milano’s Care, andere cliënten van Milano’s Care, medewerkers van Milano’s Care of door Milano’s Care ingeschakelde derden.

Artikel 8. Uitvoering van de Overeenkomst

  1. Milano’s Care zal de Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
  2. Milano’s Care zal zich inspannen om de Diensten naar behoren te verrichten, maar kan niet garanderen dat de werkzaamheden een bepaald resultaat wordt bereikt. Een termijn wordt nooit als fatale termijn gezien.
  3. Milano’s Care heeft recht op bepaalde werkzaamheden door een derde te laten verrichten. Opdrachtgever zorgt kosteloos voor de in redelijkheid door deze derden gewenste faciliteiten.
  4. Zorgaanvrager is zelf verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van hulpmiddelen en materialen. Mocht Milano’s Care bij het verrichten van de Diensten schade laten ontstaan een de ter beschikking gesteld hulpmiddelen of materialen dan is Milano’s Care hiervoor niet aansprakelijk. Mocht Milano’s Care wel aansprakelijk zijn dan is de schade beperkt tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering van Milano’s Care uitkeert.
  5. Milano’s Care moet in de gelegenheid worden gesteld de Diensten tijdig en deugdelijk te verrichten. Indien Milano’s Care dat niet kan dan is Opdrachtgever aansprakelijk voor de vertraging en de schade die Milano’s Care lijdt.

Artikel 9 Opschorting verplichtingen Milano’s Care, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst

  1. Milano’s Care is gerechtigd de overeenkomst op te schorten of te ontbinden indien Opdrachtgever de verplichtingen uit de Overeenkomst niet nakomt en Opdrachtgever na in gebreke te zijn gesteld met daarbij een redelijke termijn van nakoming nog steeds de verplichtingen niet nakomt.
  2. Milano’s Care is bevoegd de Overeenkomst per direct te ontbinden indien zich omstandigheden voor dien welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of indien zich anderszins omstandigheden voordien die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet van Milano’s Care kan worden gevergd.
  3. Indien de Overeenkomst wordt ontbonden dan zijn de vorderingen van Milano’s Care op Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
  4. Op het moment dat de ontbinding of opschorting aan de Opdrachtgever toerekenbaar is dan is Milano’s Care gerechtigd tot vergoeding van de volledige schade die deze hierdoor lijdt. Daaronder begrepen alle directe en indirecte schade.
  5. Indien de Overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Milano’s Care dan zal Milano’s Care zorgdragen voor een overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan een derde, tenzij de opzegging aan de Opdrachtgever toerekenbaar is. Extra kosten die hiermee gepaard gaan, komen volledig voor rekening van Opdrachtgever.

Artikel 10 AVG, bewaartermijnen en vertrouwelijkheid

  1. Het zorgplan blijft eigendom van Milano’s Care en bewaart Milano’s Care ook na beëindiging van de Overeenkomst conform de geldende wet- en regelgeving.
  2. Alle gegevens die Milano’s Care over de Zorgaanvrager verwerkt, bewaart Milano’s Care gedurende vijftien (15) jaar nadat deze zijn vervaardigd of zoveel langer als noodzakelijk. Tenzij wet- en regelgeving zich hiertegen verzet.
  3. Milano’s Care verwerkt persoonsgegevens uitsluitend in het kader van de Overeenkomst. In principe gebeurt dit verwerken niet langer of uitgebreider dan noodzakelijk voor de uitvoering van de Overeenkomst.
  4. Bij de verwerking van persoonsgegevens neemt Milano’s Care te allen tijde de wet- en regeling, waaronder de AVG, in acht.
  5. Bij aanvaarding van de Algemene Voorwaarden geeft Zorgaanvrager uitdrukkelijk toestemming tot verwerking van persoonsgegevens van Zorgaanvrager.
  6. Bij overlijden van de Zorgaanvrager krijgen nabestaanden alleen inzage in het zorgplan en overige gegevens indien Zorgaanvrager daarvoor schriftelijk toestemming heeft gegeven.
  7. Zonder toestemming van Zorgaanvrager verstrekt Milano’s Care geen gegevens aan derde partijen, tenzij Milano’s Care dit op grond van geldende wet- en regelgeving verplicht is.
  8. Milano’s Care verwerkt persoonsgegevens alleen binnen de Europese Economische Ruimte tenzij Partijen hierover andere afspraken maken.
  9. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.
  10. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere Partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  11. Zonder toestemming van Milano’s Care mag door Opdrachtgever niet aan de Overeenkomst worden gerefereerd.

Artikel 11 Toepasselijke gedragsregels en reglementen

  1. Milano’s Care voert de Overeenkomst uit in overeenstemming met het keurmerk KIWA en past het klachtenreglement van Solopartners (de branche-organisatie voor ZZP’ers in de zorg), dan wel de daarvoor in de plaats tredende beroepsregelen en tuchtrechtspraak toe. De toepasselijke gedragsregels en reglementen zijn te vinden op de website van kiwa.nl respectievelijk solopartners.nl.
  2. Milano’s Care is opgenomen in het Landelijk Register Zorgaanbieders volgens de eisen van de Wet Toetreding Zorgaanbieders.

Artikel 12 Vergoeding voor Diensten

  1. Zorgaanvrager is een vergoeding aan Milano’s Care verschuldigd, gelijk het overeengekomen uurtarief. Deze vergoeding is, tenzij anders vermeld, vrijgesteld van BTW.
  2. Milano’s Care stuurt aan Zorgaanvrager een factuur die binnen een termijn van dertig (30) dagen dient te worden voldaan. Tenzij Milano’s Care met een andere Opdrachtgever afspraken heeft gemaakt dan verstuurt zij de factuur rechtstreeks aan de Opdrachtgever. Ook dan geldt een betalingstermijn van veertien (14) dagen.
  3. Extra kosten worden altijd in overleg met Opdrachtgever gemaakt en komen voor rekening van Opdrachtgever.
  4. Indien Opdrachtgever in gebreke blijft met tijdige betaling van de factuur dan is Opdrachtgever de wettelijke rente verschuldigd vanaf moment in verzuim. Op dat moment is Opdrachtgever ook de buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd conform staffel buitengerechtelijk incassokosten.

Artikel 15 Aansprakelijkheid Milano’s Care

  1. Milano’s Care aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor enige schade die Opdrachtgever lijdt door of tijdens het verrichten van de Diensten, behoudens opzet of grove schuld van de zijde van Milano’s Care
  2. Milano’s Care is nimmer aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Milano’s Care is uitgegaan van door of namens Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  3. Indien Milano’s Care aansprakelijk mocht zijn voor enige schade dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat de verzekeraar daadwerkelijk in dat geval uitkeert.
  4. Milano’s Care is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst of schade door bedrijfsstagnatie.
  5. Opdrachtgever vrijwaart Milano’s Care voor eventuele aanspraken van derden, die direct of indirect met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan anderen dan aan Milano’s Care toerekenbaar is.
  6. Alle door Milano’s Care bedongen uitsluitingen en beperkingen gelden tevens ten behoeve van door Milano’s Care ingeschakelde hulppersonen, werknemers of derden.

Artikel 16. Overmacht

  1. Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, elke omstandigheid buiten de wil en het toedoen van Milano’s Care –al dan niet ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst voorzienbaar- ten gevolge waarvan de nakoming van de Overeenkomst redelijkerwijs niet van Milano’s Care kan worden verlangd, zoals vervoersstoring van welke aard dan ook, ziekte, gebrek aan personeel,, staking, tekortkoming van derden die door Milano’s Care te behoeve van de uitvoering van de opdracht zijn ingeschakeld.
  2. Milano’s Care kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten totdat de overmacht of die omstandigheden hebben opgehouden te bestaan. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der Partijen gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
  3. Ter zake van het reeds uitgevoerde gedeelte van de Overeenkomst blijft Opdrachtgever tot betaling gehouden.
  4. Indien zich aan de zijde van de Milano’s Care een overmachtsituatie voordoet zal Opdrachtgever daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte worden gesteld en zal Milano’s Care deze berichten of nakoming nog mogelijk is, en zo ja, binnen welke termijn en onder welke voorwaarden

Artikel 15. Beëindiging van de Overeenkomst

    1. Milano’s Care is gerechtigd de Overeenkomst per direct te beëindigen:a.        op het moment dat Opdrachtgever failliet wordt verklaard of surseance van betaling aanvraagt;b.      Zorgaanvrager geen recht meer heeft op pgb;c.       Opdrachtgever haar verplichtingen uit de Overeenkomst niet nakomt;

      d.      Opdrachtgever haar medewerking tot het uitvoeren van de Overeenkomst weigert;

      e.       Op het moment dat Zorgaanvrager non-verbale of verbale agressie vertoont;

      f.        Zorgaanvrager verhuist buiten het werkgebied van Milano’s Care;

    2. Zonder dat Milano’s Care enig schadevergoeding aan Zorgaanvragen verschuldigd is.
    3. Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst met een opzegtermijn van één (1) maand te beëindigen. Tenzij Partijen in de Overeenkomst een andere termijn zijn overeengekomen.

Artikel 16. Klachten

  1. Het klachtenreglement van Solopartners is van toepassing. Dit klachtenreglement is te lezen op www. solopartners.nl.

Artikel 17. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Milano’s Care partij is, is uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing.
  2. De rechter van de rechtbank Midden Nederland is bij uitsluiting bevoegd van een geschill tussen Partijen kennis te nemen.
  3. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen hun geschil in onderling overleg te beslechten.

We horen graag van u!

Milano’s care: uw indicatiesteller voor indicaties in persoonsgebonden budget (pgb), Wet langdurige zorg (WLZ) en Zorg in Natura (ZIN), voor zorgverzekeraar, particulieren en zorgorganisaties.

Contact